Najlepsze wskazówki dotyczące szkoleń z zakresu zarządzaniaW dzisiejszym świecie biznesu, w którym panuje szybkie tempo i wysoka presja, menedżerowie muszą być w stanie działać zdecydowanie i szybko podejmować dobre decyzje. Muszą również wiedzieć, jak skutecznie delegować zadania, nie tracąc z oczu tego, co się dzieje, wiedzieć, jak motywować i szkolić swój zespół, aby cały czas pracował na najwyższych obrotach, a także rozumieć, jak wydobyć z ludzi to, co najlepsze, zachowując przez cały czas doskonałe praktyki w zakresie zasobów ludzkich. Szkolenie menedżerów jest wyzwaniem, ponieważ różni ludzie uczą się w różny sposób. Niektórzy dobrze reagują na pomoce wizualne, takie jak prezentacje PowerPoint lub filmy wideo; inni lepiej reagują, gdy otrzymują zadania do przeczytania lub są proszeni o przećwiczenie nowej umiejętności pod obserwacją.

Obecnie dostępnych jest wiele programów szkoleniowych z zakresu zarządzania - od jednodniowych seminariów po dogłębne kursy certyfikacyjne, których ukończenie zajmuje kilka miesięcy. Istnieje również wiele wspaniałych książek na temat zarządzania. Oto nasza lista 10 najlepszych porad dotyczących szkoleń z zakresu zarządzania:

Confidence is key

Najlepsi menedżerowie muszą mieć pewność siebie, aby podejmować decyzje i trzymać się ich, nawet jeśli są niepopularne. Muszą mieć pewność, że decyzje są oparte na dokładnych badaniach i że wszyscy w zespole są o nich odpowiednio poinformowani. Dobry menedżer nie będzie się krępował popełniać błędów, ale będzie się na nich uczył. Będzie również potrafił skutecznie komunikować swoje decyzje tym, na których będą one miały wpływ. Szkolenie i doświadczenie mogą pomóc każdemu rozwinąć poziom pewności siebie, który idzie w parze z umiejętnościami. Ważne jest również uzyskiwanie informacji zwrotnych od rówieśników, współpracowników, klientów i innych osób, których opinie cenisz. Pewność siebie jest zaraźliwa, więc gdy ludzie widzą, że jesteś pewny siebie, będą bardziej skłonni ci zaufać i zaakceptować twoje decyzje.

Najpierw przeszkol swój zespół

Nowi menedżerowie powinni mieć szansę obserwowania swoich poprzedników w działaniu, zanim zostaną obarczeni pełną odpowiedzialnością za zespół. Pozwoli im to zobaczyć z pierwszej ręki, jak ich poprzednik radził sobie z problemami i kwestiami, a także da członkom zespołu możliwość porozmawiania z nimi o tym, co im się podoba lub nie podoba w sposobie zarządzania zespołem. Po tym okresie szkolenia nowi menedżerowie powinni otrzymywać projekty do nadzorowania lub zadania do wykonania pod nadzorem, aby mogli nauczyć się podejmowania sprawiedliwych decyzji i skutecznego kierowania ludźmi. Pomoże to również członkom zespołu lepiej poznać nowego menedżera i zaznajomić się z jego stylem zarządzania.